80

Följ med på en runda i stan

GUIDTUR I GÖTEBORG!

Göteborg har en massa fina butiker som är värda att besöka. Jag kommer att blogga om mina favoriter. Idag har jag besökt några av många som jag vill dela med er :)

Om du promenerar längst Södra Larmgatan hittar du flera fina små butiker:




Noa Noa en jättefin klädbutik för både mamma och barn.




Tummelisa babydesign med härliga leksaker.




Krabaten med en massa fina leksaker. Finns i andra städer och besök gärna även deras hemsida.
Denna butik är ett måste att besöka om man letar efter riddar och pirat-leksaker. De har jättefina sköldar och hjälmar m.m....

 

Massa fina köksleksaker.




Stort utbud av fina utklädnads-klädere som riddare, pirater, prinsessor.....


 



Benjamin trivs bra i butiken :)


Om du sedan promenerar uppåt mot Västra Hamngatan har du Engelska Tapetmagasinet på gatunummer 18. Med ett stort utbud av vackra tapeter.




Till sist har jag sparat min allra störst favorit butik i Göteborg: Grandmas, en butik på två våningar fylld med härligheter. Undervåningen fylls med vackra köksdetaljer och övervåningen vardags och sovrums interiör samt helt fantastiska leksaker till barnen!



Njut av bilderna...







En massa fina Maileg leksaker.










Fin kläddocka. En sån står på önskelistan. Kommer att vara jättefin till barnens spegel.




Kanonerbjudande på jätte söt Maileg kanin. Skynda och fynda, fanns 3 kvar imorse.

I påsen fanns en jättefin riddarhjälm och ett svärd till Benji som han hittade i butiken Krabat. Är enormt mycket emot våldsamma leksaker men efter flera månaders önskan om ett svärd gav jag nu med mig......












Kommentarer
Postat av: BECCA- Mode, foto och vardag!

SVAR: Den finns på H&M :)

2011-10-25 @ 07:30:30
URL: http://rebeccalahti.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det finns farligt mycket fint till de små!! Affären Grandmas verkar ju vara ett himmelrike!

2011-10-27 @ 21:34:40
URL: http://blomstertappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
prinsar&prinsessor -